SMIL oznacza Synchronized Multimedia Integration Language. Pliki zawierające rozszerzenie pliku SMIL są zapisywane w języku XML i są bardzo podobne do stron HTML. Istnieją cztery różne wersje SMIL, w tym SMIL 1.0, SMIL 2.0, SMIL 2.1 i SMIL 3.0.
Format pliku SMIL służy do opracowywania pokazów slajdów i prezentacji. Slajdy zawarte w tych plikach mogą zawierać informacje audio, wideo i tekstowe, a także odniesienia do innych plików audio i wideo przesyłanych strumieniowo.
Format pliku SMIL jest używany przez różne telefony Nokia, takie jak Nokia 3560 i 6600.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie RealPlayer a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania RealPlayer, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem SMIL to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z SMIL. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku SMIL. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików SMIL. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi REALPLAYER.