Pliki zawierające rozszerzenie pliku MTS są plikami wideo AVCHD. AVCHD to skrót od Advanced Video Codec High Definition. Te pliki MTS zawierają filmy wideo w wysokiej rozdzielczości ze strumienia transportu MPEG, które zostały przechwycone przez niektóre kamery wideo.
Format pliku MTS został zaprojektowany przez Panasonic i Sony do użytku z urządzeniami z kamerami HD, chociaż kamery Canon, JVC i Sanyo również teraz używają formatu plików MTS.
Pliki MTS zawierające strumienie wideo o wysokiej rozdzielczości i mogą obsługiwać zarówno formaty wideo 720p, jak i 1080i HD. Pliki można odtwarzać na komputerze użytkownika za pomocą różnych aplikacji, w tym Windows Media Player.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Toast 11 a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Toast 11, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem MTS to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z MTS. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku MTS. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików MTS. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi TOAST 11.