Pliki zawierające rozszerzenie pliku PST to pliki związane z pocztą e-mail, które zawierają dane osobowe używane przez programy Outlook i Exchange dystrybuowane przez Microsoft. Programy te umożliwiają użytkownikom wysyłanie wiadomości e-mail za pomocą serwerów POP3 oraz zarządzanie komunikacją osobistą i biznesową.
Pliki PST służą do przechowywania informacji dotyczących folderów e-mail, adresów, informacji kontaktowych, wiadomości e-mail i innych danych zapisanych w tych aplikacjach. Pliki PST mają limit tylko 2 GB. Gdy plik PST zbliża się do pojemności, będzie to zakłócać działanie aplikacji Microsoft, z którą jest połączony.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Microsoft Outlook a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Microsoft Outlook, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem PST to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z PST. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku PST. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików PST. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi MICROSOFT OUTLOOK.