Pliki MP3 to najczęściej rozpowszechniane pliki audio na świecie. Format pliku MP3 pozwala zmniejszyć rozmiar pliku audio, co ułatwia pobranie pliku z Internetu i zapisanie go na przenośnym urządzeniu multimedialnym.
Format plików MP3 jest powszechnie używany do przechowywania i odtwarzania plików audio w odtwarzaczach MP3, iPodach i telefonach komórkowych. Pliki audio zapisane w formacie MP3 są kompresowane. Podczas nagrywania danych audio na standardowej płycie CD jedna minuta danych zajmie około 10 MB miejsca na płycie. Jednak w przypadku pliku MP3 jedna minuta dźwięku zajmuje tylko 1 MB miejsca.
Chociaż podczas nagrywania plików MP3 występuje pewna utrata jakości dźwięku, zwykle nie jest to zauważalne dla przeciętnego słuchacza.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie iTunes a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania iTunes, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem MP3 to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z MP3. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku MP3. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików MP3. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi ITUNES.