Pliki zawierające rozszerzenie M są zwykle plikami implementacji klas. Pliki te są używane przez aplikacje napisane w języku programowania Objective-C. Plik M używany przez ten język inicjuje zmienne i funkcje, do których mogą odwoływać się inne pliki w systemie.
Rozszerzenie pliku M jest także używane przez aplikację Mathematica. Ten program używa rozszerzenia plików M dla plików funkcji i poleceń.
Program Maple używa również rozszerzenia pliku M. Gdy oprogramowanie Maple używa rozszerzenia M, pliki zawierają typowe pliki binarne.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie BBEdit a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania BBEdit, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem M to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z M. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku M. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików M. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi BBEDIT.