Pliki zawierające rozszerzenie pliku MSG są najczęściej tworzone lub zapisywane w aplikacji pocztowej Microsoft Outlook. Plik MSG zawiera informacje o zapisanym pliku e-mail, w tym datę wiadomości, kto ją wysłał, kto ją otrzymał, temat i treść wiadomości e-mail związanej z plikiem. Jeśli załącznik jest dołączony do wiadomości e-mail, informacje te zostaną również zapisane w powiązanym pliku MSG.
Pliki te pozwalają użytkownikom pobierającym wiadomości e-mail za pośrednictwem klientów POP 3 przeglądać wiadomości e-mail i załączniki, nawet jeśli nie mają połączenia z Internetem. Użytkownicy mogą nawet wysyłać odpowiedzi na wiadomości e-mail lub przekazywać wiadomości e-mail za pomocą plików MSG, ale pliki nie zostaną faktycznie wysłane przez klienta, dopóki użytkownik nie będzie miał połączenia z Internetem.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Klammer a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Klammer, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem MSG to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z MSG. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku MSG. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików MSG. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi KLAMMER.