Pliki zawierające rozszerzenie pliku RPM są najczęściej kojarzone z systemem operacyjnym Linux. Format pliku RPM został pierwotnie stworzony dla Linuksa w wersji Red Hat, chociaż inne systemy operacyjne Linux również teraz używają formatu pliku RPM.
Plik RPM zawiera pakiety instalacyjne dla systemu operacyjnego Linux i służą do instalowania aplikacji na komputerach działających na platformie Linux.
Rozszerzenie pliku RPM jest także używane w modułach wtyczek RealMedia. Pliki te zawierają wtyczki, które pozwalają użytkownikowi dodawać więcej funkcji do odtwarzacza multimediów RealMedia, który jest programem umożliwiającym odtwarzanie multimediów audio i wideo na komputerze.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie iArchiver a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania iArchiver, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem RPM to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z RPM. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku RPM. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików RPM. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi IARCHIVER.