
Pliki zawierające rozszerzenie pliku WEBLOC to zwykle skróty do witryn systemu Mac OS X. Pliki te są zwykle tworzone przez przeglądarkę Safari firmy Apple.
Plik WEBLOC jest tworzony na komputerze użytkownika, gdy użytkownik przeciągnie ikonę witryny, która znajduje się obok pola adresu w przeglądarce Safari i przeciągnie go na pulpit komputera. Plik WEBLOC będzie następnie przechowywać adres konkretnej witryny, a użytkownik może uzyskać dostęp do witryny w dowolnym momencie, klikając ikonę na pulpicie.
Pliki WEBLOC są podobne do plików URL używanych przez system operacyjny Windows do zapisywania skrótów URL.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Safari a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Safari, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem WEBLOC to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z WEBLOC. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku WEBLOC. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików WEBLOC. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi SAFARI.