HTML to skrót od Hyper Text Markup Language. Pliki zawierające rozszerzenie pliku HTML przechowują strony internetowe utworzone za pomocą Hyper Text Markup Language.
Pliki HTML są tworzone w celu wyświetlania w przeglądarce internetowej użytkownika, umożliwiając formatowanie tekstu, obrazów i innych treści witryny.
Sam kod HTML nie jest faktycznie widziany przez użytkownika. Zamiast tego powstała strona internetowa jest wyświetlana w przeglądarce internetowej użytkownika. Pliki HTML są zwykle zapisywane w formacie tekstowym, a odwiedzający stronę internetową może zobaczyć zawartość kodu HTML, wybierając opcje „Widok” i „Źródło strony” z paska narzędzi przeglądarki internetowej.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Adobe Dreamweaver a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Adobe Dreamweaver, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem HTML to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z HTML. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku HTML. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików HTML. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi ADOBE DREAMWEAVER.