Pliki zawierające rozszerzenie pliku PROPERTIES to pliki tekstowe, które przechowują informacje o właściwościach dotyczące właściwości i ustawień różnych aplikacji komputerowych. Pliki WŁAŚCIWOŚCI są używane przez aplikacje Java i oprogramowanie Apache Web Server, a także Firefox i inne aplikacje komputerowe.
Pliki WŁAŚCIWOŚCI tworzone przez wiele różnych aplikacji zawierają listę nazw zmiennych i par wartości odnoszących się do powiązanej aplikacji komputerowej. Te dane przechowują właściwości powiązanej aplikacji. Jeśli użytkownik zmieni właściwości oprogramowania, plik PROPERTIES jest następnie aktualizowany wraz ze zmianami właściwości oprogramowania.
Po dwukrotnym kliknięciu na ikonę pliku system powinien otworzyć go w domyślnej aplikacji, która go obsługuje. Jeżeli tak się nie dzieje należy pobrać i zainstalować oprogramowanie Eclipse IDE a następnie ręcznie skojarzyć z nią plik.
Jeżeli w systemie nie ma oprogramowania Eclipse IDE, lub podobnego, wpierającego pliki z rozszerzeniem PROPERTIES to należy go najpierw pobrać i zainstalować. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wykorzystywanych aplikacji, które współpracują z PROPERTIES. Po przejściu na podstronę programu znajdziesz link do strony internetowej producenta, gdzie w bezpieczny sposób będziesz mógł pobrać instalator aplikacji.
Jeżeli użytkownik posiada już zainstalowaną jedną z aplikacji to kolejnym krokiem będzie powiązanie z rozszerzeniem pliku PROPERTIES. Można to zrobić na dwa sposoby – jednym z nich jest ręczna edycja rejestru systemu Windows i kluczy HKEY_CLASSES_ROOT. Drugi sposób jest prostszy i zdecydowanie zalecany mniej zaawansowanym użytkownikom.
Pamiętaj! Ręczna edycja rejestru systemu zalecana jest tylko zaawansowanym użytkownikom, a zmiany w nim dokonane bez odpowiedniej wiedzy mogą skutkować uszkodzeniem systemu i koniecznością jego reinstalacji.
Czasami zdarza się tak, że pomimo posiadania odpowiedniej aplikacji i poprawnej konfiguracji, nadal występują problemy z otwieraniem plików PROPERTIES. Należy wtedy zweryfikować, co jest ich przyczyną.
Kiedy wszystkie powyższe sposoby zawiodły, pozostaje kontakt ze specjalistą IT bądź developerami programów do obsługi ECLIPSE IDE.